Erti Sahabat di mata saya…




Kadang apabila saya sedang merasa sendiri dan sepi saya selalu bertanya pada diri sendiri.. 
apakah saya punya sahabat untuk berbagi? Kadang saya juga bertanya pada diri sendiri siapa sahaja sahabat saya? 
Apakah orang-orang yang saya anggap sahabat , mengakui saya sebagai sahabat mereka juga? 
Semua pertanyaan itu kadang datang di fikiran saya apabila saya merasa sepi dan sendiri atau ketika saya sedang merasa kecewa..
Erti sahabat dimata saya.. sahabat adalah teman yang dengan tulus berteman dengan kita , dia tulus ketika menanyakan khabar kita , tulus dalam memberikan perhatian pada kita.. Sahabat akan berteman dengan kita disaat kita senang mahupun susah , memberi support disaat kita terjatuh , memberikan nasihat yang baik ketika kita salah , mengerti apa yang kita suka dan tidak suka.. Sahabat itu tulus dari sikap mereka bukan cuma perkataan..
Sekarang saya memiliki banyak sahabat , walaupun saya tidak tahu apakah mereka juga menganggap saya sebagai sahabat mereka.. Semua orang yang pernah hadir dalam hidup saya dan memberikan perhatiannya kepada saya sebagai sahabat , saya sudah manganggap dia sahabat saya.. Saya pernah membaca suatu artikel mengenai sahabat sejati adalah sebagai berikut “Saya tidak berharap untuk jadi orang yang terpenting dalam hidup kamu , itu permintaan yang terlalu besar.. Saya hanya berharap suatu hari nanti jika mendengar nama saya , kamu akan tersenyum dan berkata , dia sahabat saya.” Saya pun berharap semua sahabat saya akan menyebutkan saya sebagai sahabat mereka walaupun keadaan saya kaya ataupun miskin , susah atupun senang..
Tulisan ini khas untuk semua sahabat saya dan rakan-rakan yang mahu menjadi sahabat saya.. Bersyukurlah bila anda memiliki sahabat , bererti anda adalah orang yang baik.. Kerana orang yang baik akan selalu diingat oleh rakan-rakannya kerana kebaikannya..Thank you